Sv: SNART!
Intressant att så många gillar Tinos. Själv var jag där för 30 år sedan på en ö-luff. Mitt intryck då var att det var en tråkig ö. Åkte vidare efter bara några dagar. Men jag har ett bestående intryck därifrån. Gick in i en liten keramik butik och där satt en blind man som började prata med mig. Han frågade varifrån jag kom och han associerade Sverige med Munchs tavla "Skriet". Den hade han sett i sin ungdom innan han blev helt blind. I affären fanns det många vackra saker och jag ville köpa nåt till min flickvän (= fru). Hittade små koppar i den vackraste blå färg jag sett. Jag köpte två och berättade för mannen att det var samma vackra blå färg som min flickväns ögon. Då tog mannen famlande mina händer och stora tårar trillade längs hans kinder. Ett starkt minne. Muggarna finns kvar än idag liksom minnet av mannens tårar!
Jag har under de senaste åren hittat många favoriter både på fastlandet och bland öarna. Har inte funderat på Tinos. Alla positiva röster här på forumet ger kanske anledning att åka dit och omvärdera mitt tidigare intryck. Jag söker ju helt andra upplevelser idag än den gången. Lugnet och vardagslivet. Och det är kanske det som Tinos erbjuder?
|