Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-19, 17:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Det där grekiska

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Javisst är det underbart, ellada

Vid ett tillfälle la jag ut en bild på facebook när jag vattnade rabatterna på hotellet där jag bodde. Fortfarande efter att jag kommit hem frågade icke greklandsfolk "hur sjutton kom det sig att du gjorde det??"

För mig var det inget konstigt. Eller jo, egentligen var det jättekonstigt, jag kan verkligen inget om växter och skulle förmodligen kunna ta död på en kruka eterneller - men det var inte konstigt att jag gav hotellägare som jag känner ett handtag med en vardagssyssla. Sådant som jag tror att många av oss gör hela tiden, just i Grekland.
Jag rensar ofta i Nikoletas land och plockar bort vissna blommor och blad. Under säsongen hinner hon inte sköta trädgården så som hon vill och jag som inte har trädgård hemma tycker det är jättekul. Nikoleta säger alltid "Du BEHÖVER" inte" och jag svarar, "Det vet jag , men jag vill, Precis som DU inte "BEHÖVER" ge mig godsaker av allehanda slag och omsorg på tusen sätt men som Du vill"

Jag har ALLTID varit förundrad av den vänlighet man mötts av i Grekland. Det skiljer sig markant ifrån t ex Frankrike (Paris) där jag ofta varit och även om befolkningen på Teneriffa överraskade med sin vänlighet, så kan det inte jämföras....

Lissi - säkert partisk
Svara med citat