Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-05, 14:33
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Tisdag 5 maj

Båtresan igår tog sin lilla tid efter 6 timmar var jag framme på Sifnos, när vi ankom Serifos.. vart jag positivt överraskad.. så vackert.. får nog besöka den ön innan hemkomst.

Ringde upp Dimitris när vi närmade oss Sifnos, jodå han väntade in mig... No worries.. Vilken trevlig man.. på vägen till hotellet visade han mig var jag kunde handla mat och dryck, två st välsorterade butiker bara 3 minuters promenad från hotellet, kan det bli bättre.. i byn Katavati.

Det lilla Guesthouse med 6 rum, så mysigt och jag enda gästen.
Vilken lyx!..

Tyvärr är det problem med wifi på hotellet men de försöker ordna så jag kan få uppkoppling från grannhotellet.

Så innan det blir klart så blir det lite sisådär med rapporteringen och bilder, men det kommer så snart allt är klart!
Nu sitter jag på Hotel Anthoussas café och taverna i Apollonia, som tur är så har ju de flesta tavernor numera wifi.

Min första reflektion när jag vaknade i morse var.. "nu är jag i paradiset" vilken utsikt från min balkong..Panorama över havet, ser Paros och Antiparos väldigt nära..nästan som att kunna simma över dit.
Det är otroligt vackert här, strosat i Apollonia idag viken underbar by, måste nypa mig i armen för att kolla så jag inte sover och drömmer, helt otroligt mysigt!
Idag blir en lugn dag, har inhandlat karta så imorgon tänkte jag smygstarta med en vandring till Kastro....sen en dag ska jag vandra till Faros, Dimitris ville jag skulle titta in på hans hotell Aperanto på en drink så gulligt!!..

Ja nog är det paradiset här, det känner jag redan!
Berättade för Dimitris att jag fått tips från Kalimera om ön och han kände väl till dig Janne och Camilla..

Han sa, Janne loves Sifnos!.

Tyvärr blev det inte att jag kollade upp bagageförvaring i Pireaus hade annat trevligt för mig, so sorry!
Inte heller åt jag på Rakadiko,pga att det var stängt när jag gick förbi och jag var vrålhungrig, så jag gick till den lilla marinan och käkade, next time maybe!

Det kommer mera...

Sunny, direkt från Apollonia, Sifnos.

PS. Det är få turister här än så länge, men det är bara skönt för min del.

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-05 klockan 14:38.
Svara med citat