Onsdag 6 maj
Varm och solig morgon igen, 30 grader i solen.
Vaknade tidigt kände mig ivrig att få komma iväg på vandringen till Kastro.
Ryggan packad med diverse, först en sväng förbi Apollonia,lugnt och stilla, verkar som om vissa tavernor ej öppnat upp inför säsongen än.
Gick en bit på bilvägen ner mot Kastro, sen tog jag en avstickare på en mindre väg och sen kom jag in på en åsnestig som jag fick för mig ledde till Kastro, men det blev nog en lång omväg, för jag tror att den leden går mot Faros, får fråga senare om jag ska gå igen till Kastro hur jag ska gå.
Tillslut kom jag iaf fram till Kastro.. Åh..så vackert vilka vyer..helt otroligt!!
Strosat runt här och bara njutit, sitter just nu vid det lilla bageriet och käkar glass och dricker en Frappe...
Alla är väldigt vänliga och lätta att prata med, inte mycket turister här heller.
De håller på att städa upp och ställa iordning allt inför säsongen.
Snart ska jag vandra tillbaka till Apollonia men då går jag bilvägen,orkar inte vimsa runt på åsnestigarna..

..
Jag pratade med min värd Maria igår, hon trodde jag skulle få internet uppkoppling från grannhotellet inom kort.. så då kan jag dela med mig av lite fina bilder också!
Imorgon funderar jag på att gå upp till Profitis Elias, vandringen utgår från Katavati och jag bor ju i närheten.
Idag kanske jag tar en sväng till Artemonas på hemvägen.
Tack, för hälsningar!
Sunny, direkt från Kastro, Sifnos.