Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-07, 07:57
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Det låter underbart, Sunny! Glass och frappé i Kastro

Även jag hoppas att du får uppkoppling, skulle vara roligt att se lite färska bilder

Kom på en sak, OM du hyr bil: en annan fin utflykt, åt andra hållet från Cheronissos, är att åka till Vathy i sydväst. Nerfarten mot den fina bukten är jättevacker, och själva orten har en egen charm, med lyxresort (!), vacker kyrka på piren och en rad av tavernor på stranden. ALLT ligger på stranden som, om du går bort till vänster, är en mycket fin och badbar strand. (Som badort slår Vathy Platy Gialos, som ligger åt samma håll, med hästlängder, i min smak. Jag har t o m bott två veckor i Vathy en gång).

Och: när du åker till Vathy finns ett fint ställe att stanna till på längs vägen och göra en minivandring: utgrävningen vid Agios Andreas (kolla på kartan). Det finns bilväg upp, men ett par hundra meter innan (där finns skylt om fornminnen) kan man parkera och gå en fin stig rätt uppför berget, tar 20-25 minuter. Jag misstänker att du är ungefär lika intresserad av gamla stenrösen som jag är - men de här är faktiskt fina. Man ser hur där har sett ut. Och såhär på våren är där mängder av vallmo mellan stenarna. Dessutom finns där en mycket vacker kyrka på vars mur man kan filosofera ett tag, och där är fantastiska vyer att njuta av.

Bara ett tips. Eller så hittar du på något annat
Svara med citat