Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-08, 12:56
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Torsdag-fredag 7-8 maj

Yassas!!

Nej, nu åker jag hem, här kan man ju inte vara.. ..nejdå skojar.. ..här är förstås underbart..varmt och skönt..över 30 gr i solen igår och då skulle jag förstås ut och vandra....i matbutiken sa de att idag är ingen bra dag för vandringar.. MEN. envis som jag är.. upp till PROFITIS ELIAS skulle jag minsann.. ..

Vandringen utgår från Katavati och det är en fin led att gå, med stenplattor i stort sett hela vägen upp.. svettigt var det och det tog mig 1tim. 30 min är inte i full form än, så det kändes i benen och det var olidligt varmt.
Mötte ett par fransmän som vanligt inte verkar ha några problem med vandringar.. de bara ler och traskar på!
Halvvägs undrade jag vad jag hade gett mig in på, men det var ju förstås fantastiska vyer hela vägen och det blommar så fint nu med vallmo och andra fina blommor.
Måste ändå säga att Profitis Elias på Amorgos är mer magiskt, fick inte riktigt samma känsla här, men fint var det!
Såg skylten mot Vathy
på vägen dit, hur lång tid kan det ta att gå Charleston?
Såg att sista bussen hem till Apollonia går 16.25, får väl starta i ottan då!..
Får se om det blir i helgen eller om jag väntar till Måndag..

Fortfarande tyvärr problem med wifi på mitt hotell.. är något irriterad.. MEN.. visste ju om det när jag bokade att ingen wifi finns eftersom jag är enda gästen och Maria värdinnan är i Aten.
Grannhotellet får nog gäster i nästa vecka och då får jag säkert uppkoppling därifrån enl. Maria just nu verkar de inte så villiga att lämna ut koden.. Maria tycker det är märkligt!

Så ni får hålla er till tåls, bilder kommer sen från byarna, Profitis Elias mm.

Känns bökigt att släpa med surfplatta till en taverna och med telefonen är det knepigt att lägga in bilder.

Idag fredag har jag strosat I Apollonia, Artemonas och enda upp till väderkvarnarna med utsikt ner mot Kastro, den här vägen genom byarna ska jag gå nästa gång till Kastro, helmysigt.
Allting är väldigt rent och välputsat, fönster och dörrar i många olika pastellfärger som grönt, gult, blått..vackert!
Nu sitter jag på en taverna i Artemonas och njuter med en Frappe och yoghurt med honung och nötter..mmm..

Idag är det mer vind och det svalkar skönt!

Det kommer mera..

Sunny, direkt från Artemonas, Sifnos.

PS. Tack för alla fina tips!.

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-08 klockan 13:20.
Svara med citat