Lördag 9 maj (dagen efter rapport)
Friska vindar blåser över Sifnos denna morgon.. efter att ha varit 30 gr. är det nu kanske 20..MEN.. det är perfekt vandringsväder..
En del stackmoln bildades under dagen.. idag vill jag vandra igen..
Beslöt mig för att gå till Ag.Andreas och där besöka museum och acropolis, kolla på de gamla ruinerna..

..
Vandrade från Katavati och gick samma led som till Profitis Elias.. så vackert med alla blommor...
Tog cirka 45 minuter från mitt hotell och upp dit, ett stort inhägnat område och inträde på 2 euro ville vakten ha, jag var den enda besökaren, så trist att jobba på ett sådant ställe så här i lågsäsong.
Men vackert som tusan var det uppe vid kyrkan och en stor del av den gamla muren till acropolis var kvar.. sen vilken utsikt.. Alla fina byarna.. häftigt!
Stannade där uppe bra länge, fikade och hade det gott!
Det är lugnt och stilla här på Sifnos denna tid, få turister och klent med folk på tavernorna både på dagen och kvällarna.
Men det kommer nog mer turister snart... Nästa vecka, iaf på mitt grannhotell.
Söndag 10 maj.
Idag blåser det lika friskt med en kylig vind, ska nog ta dagen som den kommer.. strosa i byarna och ta en tur till Kastro igen..
Sen ska jag senare gå och äta på den helmysiga tavernan Margarita i Artemonas(ligger nära skolan) en genuint familjedriven taverna, med humana priser.
När jag var där sist sa gästerna bredvid mig att det var den bästa maten de ätit på Sifnos.
Jag fikade ju bara då, men nu så ska jag äta mat..
En annan reflektion här på Sifnos är att det inte är så mycket katter, som jag normalt upplevt på andra öar, synd för jag älskar katter!..
Mycket åsnegubbar dock, som hälsar så gött Yassu..

..
Sifnosborna är ett vänligt folk och nyfikna..
Imorgon tänkte jag försöka mig på vandringen till Vathy och startar väl i ottan..

..så jag hinner med bussen tillbaka, annars får jag väl lifta med en åsnegubbe..

..
Bilder kommer, har fått wifi nu, men har inte tid med det just nu så jag återkommer......
Ha, det fint ALLA ni som är hemma, på väg till Grekland eller ÄR i Grekland.
Sunny, som ska traska ner i byn...