Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-10, 15:18
emmaa emmaa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard Sv: Alla dessa fina öar, kan inte välja...

Citat:
Ursprungligen postat av Oline Visa inlägg
Karpathos är en fantastisk ö med helt otroliga ständer men eftersom du skriver att ni inte ska hyra bil så får man inte ut det mesta av ön. Stranden som börjar i byn Pigadia är inget att hurra för direkt så man måste ta sig till andra stränder. Det går bussar till Amopi, Achata och min favorit Kyra Panagia men då bör man vara ganska modig för att åka buss ner för de branta backarna. Vi har hyrt bil och åkt runt på olika stränder varje dag och då är Karpathos helt fantastiskt! Byn Pigadia är kanske inte Greklands mysigaste men den fungerar alldeles utmärkt att strosa omkring i på kvällarna och äta god mat.
Skopelos är också en mycket mysig ö med fin by och härliga stränder. Där är man också beroende av bil/ buss för att komma till de bästa stränderna.
Samos är enligt mig en ganska medelmåttig ö som jag inte alls föll för men det är ju bara min åsikt...
Tackar för svar! Men om man inte ska hyra bil på Karpathos, vart hade du rekommenderat att man skulle bo då?

Samos ser fint ut på alla bilder, men tror stranden blir för stenig för vår smak.
Svara med citat