Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Outi! Håller med om att Thessaloniki har jättetrevliga människor! Glada och pratsamma och hjälpsamma. Maten är så god och så FÖRVÅNANSVÄRT billig. Vi blir lika förvånade varje gång vi ska betala!
Judiska museet ska absolut besökas då jag nyligen läst Victoria Hislops The thread som utspelas i Thessaloniki mellan åren från den stora branden 1917 till andra världskrigets slut. Mycket bra bok. Ag Sofia har vi varit vid, men vid fel tidpunkt för att komma in. Likaså vid Rotundan. Inte öppet då vi varit där. Vi bor mitt i stan så vi har nära till allt. I eftermiddags satt vi vid Nikis och åt glass. Katakomberna i Ag Dimitriokyrkan har vi nära till. Tack för tipset .
Ja här finns mycket att se. Vi bor nära marknadsområdet och där är mysigt att gå, om vi pratar om samma....
I morgon tar vi oss ut ur stan till Paliora...Det ska vara fint väder några dar till, sen blir det ev.regn. Då finns mycket här att se i museiväg. Det är härligt att ha så gott om tid här.
Resebrev med bilder kommer när jag kommit hem.
Lissi
|
Jeg leser og "følger" dere med s t o r interesse, Lissi
Thessaloniki lokker mer og mer, jeg har også lest Hislops' fine og gripende bok "Tråden"
Ønsker dere fortsatt herlige og opplevelsesrike dager