Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Jodå här är en som också hade vissa stigproblem.
Eva
|
Haha, du också? Skönt att höra!
När jag väl kom på stigen uppför berget var det ju jättelätt, men jag gick för långt in i vassen först. Irrade runt därinne bra länge innan jag backade och kom rätt
Sunny: Vandringar är underbart men jag håller inte med om att man måste vandra för att lära en känna en ö, för mig är vandringar
en dimension av många när det gäller karaktären på en plats.
Amorgos är verkligen min number one också. Sifnos är en vacker och liksom komplett ö men för mig har Amorgos en dramatik och magi som jag inte stött på någon annanstans. Där har jag också gjort det som för mig, som rätt bekväm vandrare, är alla vandringars moder: den från Moni Chozoviotissa till Egiali. Så vacker och genom flera olika landskap.
Då gjorde jag den med Janne och Camilla och jag ville göra om den i höstas, men jag vågade inte på egen hand, jag går så jäkla lätt vilse. I klostret träffade jag ett amerikanskt par som just kom därifrån och de sa att nja, trots kartan så hade det varit några ställen där de tvekat om hur de skulle gå. Så då vågade jag inte för jag skulle garanterat gå fel (det gör jag överallt

)
När jag åker den här gången kommer jag träffa vänner som gärna vandrar, men de har knackiga leder som inte klarar en så lång vandring. Och även min hälsa är så kass just nu att jag kanske inte kommer iväg alls. Jag ska åka snart, men vågar inte riktigt räkna med det än, för jag är så dålig. Och om jag kommer iväg kanske jag inte klarar mer än att ligga och skvalpa i vattnet, jag riskerar må kass även där. Så det kan bli en rätt bortkastad resa.