Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2015-05-14, 11:48
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 338
Standard Sv: 1-dagsbesök på Alonissos

OK. Tack för svaren. Det vi i första hand har i tankarna är att se lite av Alonissos. Blir såklart inte så mycket på en 1-dagstur. Men det talar nog för alternativet reguljär båt på egen hand. Färjetiderna gör ändå att det blir en ganska tidsbegränsad tur, men lite hinner vi ju strosa omkring.

Men, eftersom jag i motsats till Birgit älskar att befinna mig på vattnet så kan det ju hända att jag dessutom gör en "egenresa" med Kapten Pakis eller någon av hans kollegor.

Tack för tipset om ouzerian Gorgones. Eftersom inget annat sägs så utgår jag ifrån att jag hittar den någonstans i Skopelos stad. Den är nu noterad på vår komihåg-lista för Skopelos.

Det är en lista som redan är ganska lång. Inte minst tack vare Kalimeras utmärkta e-guide och rese-breven här på Kalimera. Tror Skopelos kommer att falla oss väl i smaken. Enbart alla fina stränder gör att det känns som att vi, som är s k solpressare som Arne brukar skriva, skulle kunna fördriva många veckor på den här ön. Och god mat på mysiga tavernor, vilket vi också gillar, tycks inte heller saknas. Det ska bli kul med en ny ö.

Masse
Svara med citat