Visa ett inlägg
  #32  
Gammal 2015-05-14, 13:02
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: Taxi från flygplatsen till Kamari

Jag kommer inte att använda mina sista ord i debatten för känslomässigt utbrott.


I ett inlägg igår, kl. 18:46, skrev jag följande: "Många är inte intresserade av att prata med gamla gubbar/gummor, inte heller av att besöka en liten mysig och sömnig by med en eller ett par tavernor, några vilda katter och inget mer". Jag har således INTE skrivit att INGEN var intresserad av att prata med gamla gubbar/gummor. Och jag har heller skrivit att JAG inte är intresserad av att besöka små byar, jag skrev att MÅNGA inte är intresserade av att besöka en liten mysig och sömnig ....". Jag använde varken INGEN eller JAG, jag använde ordet MÅNGA. Är det svårt att förstå det?
Antalet svenska greklandsresenärer 2012 var nästan 600 tusen. Jag står fast vid mitt påstående, nämligen att de flesta greklandsresenärerna INTE är intresserade av att tala med gamla gubbar/gummor, inte heller av att besöka en liten mysig och sömnig by med en eller ett par tavernor, några vilda katter och inget mer. Låter det grymt? Ja, det gör det, tyvärr, men så ser verkligheten ut i dessa dagar med massturism. Och när det gäller Santorini, de flesta stannar ju i Fira eller Oia, och det bekräftar ju påståendet. Med andra ord, de flesta greklandsresenärerna är helt enkelt intresserade av att sola och bada, äta och dricka gått...och må bra. Kultur, historia, o s v kommer tyvärr på efterkälken. Så ser det ut, faktiskt. På gott och ont.
Trevlig helg
Svara med citat