Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-14, 20:04
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Torsdag 14 maj

Vaknar upp till en solig och varm morgon.. vindarna har stillat sig över Sifnos..

Idag ska jag iväg på vandring till Ag.Sostis, efter en lång frukost ute på balkongen med den traditionella grekyougharten med frukt och kaffe känner jag mig redo för en lång vandringsdag..att lära känna en ö ända in i själen.. det upplevs vid en vandring och inte att sitta i ett fordon.. enligt mig!

När jag var på väg, hörde jag en knackning på min dörr, det var städerskan Maria som jag nu fick träffa för första gången, en jättegullig kvinna frön Rumänien.. hon hade en present med sig till mig från värdparet..en stor påse med goda kakor..mums....vilken överraskning.. härligt!

Jag berättade att jag imorgon kommer till Faros för ett besök på Dimitris hotell Aperanto, det tyckte hon var roligt och Dimitris ville ju bjuda mig på något drickbart!

Sen berättade hon att nästa vecka är det en stor fest med mat och dryck i Chrisopigi, en fest som alltid hålls efter påsken och jag var så välkommen, hon tyckte jag skulle hänga med dom dit på lite festligheter... det kan jag ju inte tacka nej till!..

Men nu tillbaka till min vandring som idag gick till Ag.Sostis.. en fantastisk vandring som jag startade från Apollonia och sen upp till Artemonas och därifrån börjar leden..i ett underbart landskap med havet ständigt närvarande.. vandringen dit tog mig 2 timmar med stopp för fotografering och vätskepaus...

Fantastiskt grönt och fint och alla fina olivträd..finns många här på Sifnos...

Det vart en lång vandringsdag 4 timmar totalt..hett var det och hemåt var det mycket uppför..men det gick bra, mötte en åsnegubbe och ett par andra vandrare..på vägen ner.. annars var det helt tyst och stilla och jag bara njöt med en fix öl och spenatpaj inhandlad i bageriet på vägen dit.. gissa om det smakade bra... ..

Imorgon väntar nya äventyr i Faros..

Sunny, trött och slut men på ett skönt sätt!..
Svara med citat