Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-15, 11:46
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Sunny, jag ääälskar dina berättelser. Det är så inspirerande, positivt och underbart att läsa dina rader - och inte minst se dina charmerande och flotta bilder! ! ! ! !
Vi besökte Sifnos första gången 1994, återvände strax följande år, sedan gick det 10 år - och nu kommer lusten igen. För mig. Maken har tyvärr tappat överskottet till att resa överhuvudtaget, så jag ska skärpa till mig för att resa ensam och jag är inte helt klar att båtluffa med vandringar ensam. Men jag har tagit hål på ensamresandet, med visst stöd av Lissi som var på plats de första par gångerna och jag har ju också varit ända ute i Australien ett par gånger ensam (på familjebesök) och det gick ju hur bra som helst (men då hade vi också åkt ett par gånger tillsammans, maken och jag, så jag kände rutten).
Vi kanske skulle vandra tillsammans någon gång, vi som inte är lika rutinerade som Sunny, men som ändå gillar goda, långa promenader för motionens och den friska luftens skull - men inte minst för de härliga upplevelser som du, Sunny, beskriver så otroligt inspirerande! ! !
Tack, tack, tack för att du har överskottet att skriva. Jag är sååå imponerad av dina fantastiska vandringar helt på egen hand!

Sifnos är en fantasisk ö. Den har så mycket att bjuda på. Och du, Sunny, borde få lite rabatt, du gör ett toppenjobb för Greklands turistliv.

Ha det bäst, Sunny!

PS. Vi bodde för övrigt hos Dimitris svärfar när vi var i Vathy på 90-talet. Han har (hade?) pensionatet längst ut till höger (när man står och tittar ut mot havet) och det här var länge innan mobiltelefonens tid (fanns bara en som hade telefon i hela Vathy på den tiden) och länge innan man kunde köra bil ut till Vathy.
Och lyxhotellet fanns naturligtvis inte.

Senast redigerad av Marianne den 2015-05-15 klockan 11:53.
Svara med citat