Ämne: Tinos direkt
Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-24, 16:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tinos direkt

Söndag kväll..
Dagarna går fort här. Mer vind idag men väldigt varmt...för varmt nästan i min smak. Ovanligt varmt för att vara maj enligt de bofasta.
I går bjöd jag Nikoleta på mat på ett gemensamt favoritställe Xassan. Det är en taverna /gyrosställe granne med Epeneio på " delfintorget". God arabiskinspirerad mat finns om man vill ha och det ville vi.
En sallad arabique och så en stor portion var av falaffel och kryddor och div grönt inrullat i tunt bröd. Så gott. Vi skulle bara ha vatten till men det kom varsitt bjudglas rött också. En mycket trevlig kväll.
Idag började jag med morgondopp på Ag Fokas efter frukosten. Men efter knappt 2 timmar med bok i skuggan blev jag rastlös och travade hem. Tog på mig gympaskor och bestämde mig för en fotopromenad i Chora. Här är så fina blommor överallt. När det blev lunchdags kom jag på att inta den uppe i byn Ktikados, högt över stan. Det var varmt, varmt att vandra dit mitt på dan kan jag lugnt säga, men belöningen med Taverna Drossias imam med fin tomatsallad till och iskallt vatten var väl värd mödan. 1,5 tim upp och 1 tim tillbaks inkl fotostopp emellanåt och ljuständning i kapellet på vägen. Dessa åsnestigar är fantastiska med alla stenmurar längs med.
Nu sitter jag i trädgården och ska läsa en stund och även klippa bort lite vissna blommor i rabatterna. Tur att man har en " låneträdgård"
Ikväll ska jag inte göra många knop! Det är stor fest här i grannskapet med en som spelar och sjunger fantastisk ö-musik sen 2 timmar. Mycket fint!!
Ps tiden stämmer nog inte i inlägget..borde vara 17.30 svensk tid...18.30 här

Lissi
Svara med citat