Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-24, 21:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Lördag och söndag 23-24 maj.

Nu tänker jag inte skriva så mycket om dessa två dagar därför att min wifi är så dålig, så jag snart blir förbannad.. ...

Jag har badat mkt hela helgen och här kommer bilder från hamnen Seralia Nedanför Kastro.. alldeles ljuvligt, lugnt och stilla....

_

Sedan åt jag lunch på mysiga Leonidas som finns i början av Kastro en helt underbar miljö och en supertrevlig kille som driver tavernan, kolla in vilken underbar Sifnos-sallad....

Nöjd med denna lördag traskade jag tillbaka till Apollonia men gick då vägen mot Artemonas det är så mysigt i de små gränderna.. i ett hus låg en hundvalp som nog var tröttare än jag i värmen.. ..

Något som var mindre gulligt var när jag kom ner till Apollonia och i en gränd där låg en orm som jag nästan trampade på, som tur var så var den död... var det är för slags orm vet jag inte, men det kanske finns någon ormexpert här på forumet?.. Så ni som inte sett orm i Grekland.. här har ni en...

Usch, ja så äckligt att ingen plockat bort den... men så fick jag då fota en orm.. alltid något..

Nästan hemma fotade jag ner mot Apollonia, så vackert...

Sen köpte jag mig en häst på vägen hem, här är den..

Nejdå men tänk att få rida i berg och dalar på Sifnos, det skulle allt vart nåt det.. ..

Söndagen blev nästan en repris från lördagen, förutom att jag idag också badat vid Efta Martyres och sen käkade jag lunch På ASTRO min favorit.
Mycket vällagad god grekisk mat har de, jag åt friterade ostbollar med tomatsallad gissa om det var utsökt gott!..

Imorgon blir det nya äventyr, då ska jag ta bussen klockan 10.15 till Cheronissos så långt norröver man kan komma, det blir en heldag där, ser fram emot det!
Ett besök på den kända keramikverkstaden också förstås, fårse hur mycket jag handlar, ska ju rymmas i kofferten också...

Ta leme...

Sunny, direkt från Apollonia..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-24 klockan 21:15.
Svara med citat