Ämne: Dagens rätt
Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-25, 14:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dagens rätt

Ja nostimo (= smakligt, välsmakande, ett lite starkare sätt att berömma maten) är ett jättebra ord, man får oftast ett uppskattande leende tillbaka

Svarar er alla: det som fick mig nyfiken på Antamomo var bilderna på Tripadvisor, det såg så gott ut.

Här kan man se både bilder och var på kartan det ligger (hela hamnpromenaden till vänster om man står med näsan mot havet, sen bara en liten krök till).

http://www.tripadvisor.se/Restaurant...view_273936075

De hade många av de vanliga grekiska rätterna också, de hade get, kyckling, pasta osv, och många med en twist. Jag valde länge mellan fisken jag tog och en fylld kalamari men det stod att den var fylld med kefalotyri och det är ju en av de ostar man brukar göra saganaki på så det lät alldeles för mäktigt.

Priserna var humana i relation till vad man fick. Fiskrätten kostade 17.50, det var en av de dyraste rätterna på menyn. Då var fiskfilén dubbel (den hade alltså skinn på undersidan också). Jag TROR att potatissalladen kostade 4 och husets vita (gudomligt) 4 för ett halvkilo (jag tog hälften).

Jag kan helt klart rekommendera det stället, både gott och trevligt. Och kocken hade byxor med små grytor och bestick på

Och tack för din önskan Kari, du vet hur det är att vara i början av ferien
Svara med citat