Ännu en lat och ändå mysig dag...halvtid här nu.Tänk 14 dagar har redan gått av resan totalt, men 5 dagar kvar i Grekland.. Det har varit många upplevelser att smälta....
Dagen började med frukost på balkongen och sen tog jag en lång runda i byn för att se Chora vakna. Jag gick runt udden upp till monumentet högt över Chora och sen upp till kyrkan åt andra hållet. Vid 9.30 hade jag redan även tagit mig med badgrejer till Ag. Fokas för morgondopp. En Kallifatidesbok fanns också med och jag badade och torkade i halvskugga under det flätade parasollet. Gratis solstolar förstås som alltid. Kan gissa att det är ca 20 grader i havet...inte mer. Idag blåste det mer och det var skönt. Efter ett par timmar knappt hade jag tröttnat på stranden och promenerade hem för dusch. Sen gick jag ut i Chora igen.Jag gick till handarbetsskolan som ligger nära kyrkan. Där är så fint och där finns vävsal och en butik där alla alster säljs. Idag köpte jag en duk till en byrå vi har och jag ska tillbaks i morgon för inköp till en kalimeravän...hoppas det går ner i handbagaget som är det enda jag har..

Lite fika och macka på LeCaffe blev det också....nu har man blivit stammis där...bra läge precis där alla segelbåtar lägger till..
Sen vid halvtredraget blev det promenad hemåt. Jag lagade en god sallad i gårdsköket och åt i den skuggiga trädgården. Så klippte jag bort lite vissna blommor i landen och pratade med trevliga gäster. DET är bland det mysigaste med Nikoletas boende, att man träffar så trevligt folk i trädgården. Just denna vecka har jag bla fått träna franska. Fast idag har kommit svenska stamgäster också.
Efter siesta gick jag ut igen och satte mig på en liten servering i en gränd. Där såg jag att på onsdag och torsdag kväll är det livemusik där.En sångerska med det passande namnet Liseta Kalimeri med musiker ska sjunga. Det vill jag höra så jag hoppar över Panormos och åker på torsdag till Ermopouli på dagsbesök istället och vandrar stadsvandring upp till Ano Syros. Panormos är ganska öde nu och jag lyssnar hellre på livemusik än sitter tämligen ensam på taverna där på kvällen. Jag får många chanser till vandring där.
Kvällen i stan avslutades med att Nikoleta bjöd på fika på ja just LeCaffe och hon vill också hänga med på musikkvällen.
Nu ligger jag och tittar på fina platt-teven, en musikkanal med fin grekisk musik, bl a Haris Alexiou.
I morgon nya äventyr...ska bussen till Steni och sen gå hemåt om ingen buss går tillbaks när jag vill....lift får man alltid om man inte orkar gå hela vägen. Alla hjälper alla när bussnätet är dåligt.
Lissi