Måndag 1 Juni
Solig dag men en aning kylig vind..
Efter en trevlig fm med Maria och Dimitris, har jag nu gjort rätt för mig och betalat för mina 4 veckor.. ett moment som de ogillar, så är deras mentalitet..trevligt att ta emot gäster men att ta emot betalning icke..

...det är nästan så jag fick tvinga på Maria betalningen.
Jag tittade också på en studio på bottenplan som var större med pentry den vill jag ha vid nästa besök , det är så mysigt att ha tillgång till spis och laga lite enklare rätter, leva lite vardagsliv när jag alltid stannat så länge.
Maria ville jag skulle skicka lite mail och berätta hur jag har det och hoppas förstås på ett återseende inom kort!
Nu sitter jag och väntar på min taxi som ska ta mig och mitt bagage till Kamares och där väntar nya äventyr, fast jag kan nog inte hålla mig ifrån Apollonia så värst länge, så det blir säkert en vandring hit innan jag åker hem!..
Maria skulle ha åkt hem till Aten idag ,men båtarna var fullbokade så hon åker imorgon, många greker som åker hem idag efter att Pingsten ha firat här .
Jag hör av mig senare när jag installerat mig på det nya boendet i Kamares ..
Sunny, direkt från Apollonia. .
Ps. Janne..Dimitris vart glad över att du iaf har planer på att komma till Sifnos någongång!..