Ämne: Dagens rätt
Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-03, 20:56
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dagens rätt

Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
Jag förstår vad du menar med bemötandet. Tror att det var mannen vars fru lagar maten, som du mötte. Jag kom att prata mycket med dom. Ett albanskt par, som pratar bra grekiska. Jättegoa människor. Det kan onekligen bli lite tillgjort, när man försöker vara trevlig hela dagarna...
Underbar känsla man får av din picknickbild!!
Jag sitter på Mythos nu, gick dit igen efter det du skrev Jag visste inte att de var albaner och då måste de ha kämpat, det vill jag gärna stötta. Lite ovanligt det där, jag vet ett eller två ställen till i Katapola som drivs av albaner, de har det ju normalt inte lätt att slå sig fram här.

Men jag vet inte ... Jag må vara ogenerös men jag har svårt med att jag knappt hinner sätta mig förrän "Where are you from? Hur mar du? Tack sa micket!" Det är så o-amorgos. Även om det är välment.

På menyn fanns kyckling i citronsås, som jag startade tråden med. Så det kunde vara kul att ta det igen. Men när jag frågade så var det med friterad potatis, inte potatis som fått koka med i ugnen. Det samma gällde koutopoulo fournou, ugnsstekt kyckling, även där var det friterad potatis.

Så jag beställde en papoutsaki istället och då brukar jag få just en "liten sko", en skosuleformad lång aubergineskiva fylld med köttfärsröra och gratinerad med ost. Nu fick jag istället en lerform med aubergine och köttfärs och ett tjockt osttäcke över. Lite likt det som serverades som moussaka vid bordet intill. Smaken var okej, men inte minnesvärd, lagren hade liksom inte gift ihop sig.

Men jag kanske hade otur med val av rätt, jag tvivlar inte på att du åt gott här. Här sitter alltid mycket folk. Och bekanta hemifrån som var här för några år sedan, som är finsmakare på lyxkrogar hemma, var jättenöjda just här.
Svara med citat