Ämne: Dagens rätt
Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-04, 20:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dagens rätt

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Trist att höra att du har så dåligt väder på Amo.. hoppas det blir bättre redan imorgon..
Här på Sifnos är det lite varierande väder, igår jättehett och idag betydligt svalare och perfekt vandringsväder...
Grekerna säger att det är ovanligt kallt för årstiden...

Härliga matbilder!

Sunny, direkt från Kamares.
Wifin går påfrestande långsamt ... Ja, jag har rest vid den här tiden i alla år och aldrig haft det så här dåligt. Och det enda öborna här pratar om är vädret.

I förrgår var det igenmulet - igen - så jag skulle vandra till klostret Agios Giorgios Valsamitis. En väg dit och en annan väg hem. Men jag fick ge upp på vägen dit för stigen hade rasat, antagligen i vintras, det regnade mer än det brukar här då. Gick en annan rejäl runda istället men frös hela tiden.

Åkte till klostret med bil igår istället och nu är jag glad att det blev som det blev. För det slumpade sig så att jag var enda besökaren så jag fick ett fint och personligt samtal med den här spännande personen:

(Mother Irini är "turistguide" för besökarna i klostret, mer personligt än så var inte vårt möte, annars hade jag inte lagt upp bilden).

Det var ett möte som jag kommer att komma ihåg.

Och idag var en fin dag. Sol! Åkte till fantastiska Mouros och badade, gjorde en minivandring på 1,5 timme, blev inbjuden hos ett fint gammalt par i lilla byn Vroutsi när jag letade information om ett annat fint gammalt par som jag värnar om. Så nu är jag lite lättare till sinnes igen. Amorgos påverkar en ...

Senast redigerad av inkfish den 2015-06-04 klockan 20:47.
Svara med citat