Ämne: Dagens rätt
Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-05, 16:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dagens rätt

Lunchen idag får bli dagens rätt för den var så vansinnigt god och på ett ställe som bara är fantastiskt: tavernan vid Levrosso beach utanför Egiali. Läget vid havet är fantastiskt, vyn mot Egiali och Potamos är underbar, musiken i högtalarna är väl vald och maten är jättegod.

När jag beställde frågade jag om de möjligen hade spenatpajen som jag åt där i höstas och jodå, Du har tur, blev svaret. Dessutom hade de gigantes som jag plötsligt kom på att jag inte fått än så jag beställde en halvportion av det också.

Och båda rätterna var bara så vällagade. Spenatpajen med fetaost i, och lagom mjuka stora bönor i jättegod tomatsås med små morotsbitar och lite dill. (Fast jag tror att där var lite bacon också, så är man vegetarian får man nog fråga).

Det där är två gamla favoriträtter som kan vara hela skalan från perfekta till trötta och närmast misshandlade. Dessa var väldigt nära tiopoängare båda två.

Obs spenatpajen är INTE stor som landningsbanan på en flygplats, den är bara närmast kameran.
Svara med citat