Måndag 8 juni
Sista dagen i paradiset..

..det STORA vemodet stormar in. .

..
Känslan blir inte bättre av det kyliga vädret, inte bara kvällarna även dagarna känns småkalla..
Måste ju muntra upp mig något.. en promenad bort till Agia Marina på fm.. då solen gjorde ett tappert försök till att tränga igenom molnen.. ett tag vart det riktigt varmt igen...
Gick upp till det lilla kapellet som ligger högt och majestätiskt med utsikt över stranden och Kamares, vackert...
Här var det underbart att sitta en stund och njuta av den fina utsikten ..
När jag strosat färdigt i Agia Marina gick jag vidare till centrala Kamares och alla mysiga caféer längs strandpromenaden, slog mig ner på Pipis café där jag varit tidigare, här är så mysigt att sitta i de ursköna sofforna och glo på folk som passerar förbi, beställde in frukt med glass och en frappe. ..mmmm...så gott. ..

..
Visst är det mysigt att sitta så här. . men måste tyvärr klaga igen ..

...det var kyligt och det blåste, synd att det ska kännas så en bra bit in i juni. .men vad kan man göra åt vädrens makter, inte mycket!
Ska väl inte klaga igentligen har haft toppenväder hela maj i stort sett förutom ett par dgr med regn och många härliga bad och vandringar så jag är ändå HELNÖJD!. .
Nu senare i eftermiddag har jag packat det mesta, för ikväll ska jag ut och äta och dricka gott sista kvällen med gänget ..

...så imorgon är det bara att slå ihop väskan, betala och gå . .äta lunch på SIMOS och sen avfärd med Adam Korais 14.30 till Piraeus och en natt på Lilia hotel och kanske en sväng i den lilla marinan och ta ett glas vin innan nattning.
Nu ser jag framemot återresan till SIFNOS i slutet av september !
Kalispera,
Sunny, direkt från Kamares och tro det eller ej men nu skiner SOLEN ..