Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-24, 15:34
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: Santorini frågor, hjälp uppskattas!

Taxi till Perissa brukar kosta runt 20-30 Euro, lite beroende på om man tar betalt per person eller per bil o om man tar extra för väskorna! Buss finns, men INTE direktbuss till Perissa. Om Du menar buss från HAMNEN så hoppar man antingen av när man åkt serpentinvägen upp till klippranden o byter där till buss vidare mot Perissa- annars fortsätter man in till Fira o byter där. Menar Du buss från FLYGPLATSEN så tror jag nästan det enklaste är att åka till Fira o byta där, även om jag har för mig att jag någon gång bytt i Mesaria. Biluthyrare finns det många, de flesta OK, men några få är tyvärr mindre bra.
Kifisia har i äldre tråd varnat för att SPIRIDAKOS nere i hamnen försökt blåsa honom rejält! Jag är själv förtjust i Easy/Accordo vid huvudgatan i Perissa, ovanför Perivolous, dom brukar alltid vara vänliga o hjälpsamma o hålla justa priser. Pris för hyrbil brukar variera beroende på om det är högsäsong eller ej. ( I augusti går priserna alltid upp!) Motorstarka bilar o Jeepar är som regel lite dyrare, äldre småbilar billigare. Dagspriset beror också på hur många dagar man hyr -ju fler dagar desto billigare per enskild dag o ofta är priset förhandlingsbart! Jag har betalat från 15-30 Euro/dag inklusive försäkring.Vad gäller livsmedel så handlar jag i Perissa mest på BIG supermarket, eller ännu hellre på Carrefour, (närmare Emborio), som har större sortiment o manuell ost- o charkdisk. Priserna ungefär som i Sverige eller ngt billigare. Bröd köper man gärna i något av Perissas dygnetrunt-öppna bagerier, o matbröd är billigare än hemma i Sverige.

Senast redigerad av giottoni den 2015-06-24 klockan 15:52.
Svara med citat