Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-26, 07:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Eurokrisen - den ENDA tråden i ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Mens jeg (i mitt naive hode - og i beste fall) hadde forventet kommentarer som gikk på at Tsipras/Syriza legger frem fornuftige krav, sett i sammenheng med at de er et demokratisk valgt parti som bringer sitt folks ønsker til bordet, og må få aksept for resultatet av forhandlingene i det greske parlamentet, velger du å fokusere på det jeg vil karakterisere som en ren teknikalitet i presentasjonen fra nyhetsbyrået.
Som jag redan hade skrivit: jag är inte nationalekonom. Därför vore det mig främmande att bedöma om det är förnuftiga åtgärder som är bra för Grekland som Tsipras lägger fram. Om man tror att någon på Kalimera kan bedöma det bättre än Europas finansministrar så är man nog naiv.

Att jag valde att reda ut att jag inte var den som efterlyst ekonomiska kunskaper i diskussionen var för att du raljerade om att du väntade på svar, vände dig till "er" och gjorde det i ett svar på något som jag skrivit. Det var alltså väldigt lätt att få intrycket att jag var inbegripen i "er".

Förresten: att jag inte kommenterade ditt påstående om att skattesmitarna huvudsakligen är en stenrik elit beror på att det är väl belagt sedan tidigare att undandragandet av skatt finns på alla nivåer i samhället.

Senast redigerad av inkfish den 2015-06-26 klockan 08:08.