Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-28, 22:03
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Eurokrisen - den ENDA tråden i ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag har "facebookpratat" med Clery, min vän på Tinos , som har hotel Altana. Hon och många på Tinos är ju oroliga nu att turisterna uteblir, just när högsäsongen börjar. Hon undrade om jag visste om det var många som var rädda att komma till Grekland. Jag skrev att jag HOPPADES att de vana turisterna fortfarande vågar åka, men att en del förstagångsturister kanske avstår. Sånt vet man ju inte. JAG har i alla fall bokat ytterligare en resa till Tinos, den tredje i år. Jag räds inte! Fast i slutet av oktober är väl läget klarare än nu förstås, får man ju hoppas i alla fall.

Lissi
Jag ska åka den 11 juli och tills dess har nog inget stabiliserats så till vida inte långivarna och Syriza kommit överens om någon form av avtal till slut. Har en känsla av att det kommer att bli en speciell resa. Säkert lika underbar som vanligt men huvudet är fullt av tankar på vilket slags Grekland jag kommer att möta denna gång. Och en plan B har jag gjort upp (och det har jag aldrig gjort tidigare) eftersom jag kommer att resa runt på Peleponessos och vara beroende av lokaltrafiken där.