Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-17, 09:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Handtag, famntag, klapp eller kyss?

Fast jag förstår ändå inte riktigt vad som är problemet, att det ska vara antingen/ eller..

I april när jag var på Tinos så var jag helt nedkopplad från kommunikation på nätet utom sms till make och barn. Då hade bara ingen lust utan ville bara vara själv med mina tankar och ladda batterier med vännerna där. Hade jag VELAT hade jag självklart varit uppkopplad.. Resan efter till bla Thessaloniki, hade jag inte alls det behovet utan skrev dagbok här på Kalimera och la upp bilder på FB. Det var inte ett dugg stressande. Många pocketböcker hade jag också med mig. Jag läser massor när vi är borta. Maken är beroende av att kolla läget hemma med allt som rör styrelseuppdrag, fotbollsresultat, nyheter mm mm så när han sitter med sin telefon så kan ju jag leka med min eller /och se på folklivet eller läsa... eftersom alla mina barn finns på FB så är ju bilder och rapporter där välkomna hälsningar till dem.
När vi reser till Kreta i höst blir det nog ganska lite rapporterat.... Vi ska slappa och det är lugnt hotelliv alldeles vid havet utanför Rethymno som gäller. Det blir några bilder på FB och kontakt där med Kretavännerna. Från Tinosresan i okt/nov blir det nog inga rapporter...då är det umgänge med Tinosfamiljen och vila och promenader som gäller i första hand. Endast om något verkligt intressant upplevs som rör den grekiska krisen blir det rapport.
Det jag vill säga är att att allt är upp till en själv....Blir Du stressad av IT-flödet- låt bli ! Är det viktigt för Dig och Du njuter av det, använd Dina Smartphones/I-pads /datorer....Då är de ju ett plus och vi hemma som får rapporter blir ju glada dessutom!.
Ingen mer än man själv vet ju vad som är semester!!

Så alla , ha en fin ned/upp/-och avkopplande semester!

Lissi
Svara med citat