Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-21, 11:24
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Handtag, famntag, klapp eller kyss?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ville man ringa fick man gå till televerket (OTE) och ringa.

Been there (på OTE alltså), done that! Man fick inte ha för bråttom iväg på annat för det verkade som det bara fanns en enda linje ut från hela Grekland. Kunde ta hur lång tid som helst.

Jag skaffade min första mobil inför premiärbåtluffen 1997, en Samsung som inte har någon som helst likhet med dagens variant. Den ligger kvar i källaren i en kartong tillsammans med alla andra kasserade mobiler. Det trodde jag nog inte då att det skulle bli så många...

Idag reser vi med smartphone och läsplatta. Måste, p g a den verksamhet vi bedriver på hemmaplan, ha tillgång till e-mail och det räcker bra med mobilen. Läsplattan är mest ett komplement om vi måste ladda ner textfiler för genomläsning. Den är dessutom ganska bra att läsa e-guider på.

Måste dessutom erkänna att vi är gräsliga "nyhetsalcoholics" så vid varje wifi kollas det av vad som hänt runt om i världen. Detta gör att böckerna vi har med oss räcker betydligt längre än tidigare. Förr hade vi som regel läst ut alla böcker redan andra veckan men nu räcker de hela resan.

Celbe
Svara med citat