Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-24, 10:25
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: Ersättning vid stöld av kontanter

Som jag skrev i ett tidigare inlägg 2012 har jag alltid känt mig oerhört trygg i Grekland o Kykladerna, men fick mig naturligtvis en tankeställare den dagen jag återkom till min hyrbil ovanför Baxedes-stranden! Någon hade krossat en sidoruta på hyrbilen med en stor sten o sökt igenom bilen och stulit min handbagageväska med två klädombyten o mina 6 minneskort med semesterbilder samt mina extrabatterier till kamerorna! (Väskan hade legat gömd under ett säte o INTE skyltat!) Som tur var hade jag inga betalkort, kontanter eller andra värdesaker i bilen! Fick full ersättning från min Hemförsäkring efter hemkomst (det blir snabbt frågan om ganska många tusenlappar i återanskaffningskostnad när man börjar räkna efter!!), men förlorade dock två halva semesterdagar vilka tillbringades hos polisen för att dokumentera stölden... Alla verkade då överens om att det opererar en hel del utländska ligor i Grekland o turisterna är givetvis tacksamma byten eftersom vi ofta har med oss reskassor o div värdesaker! Frågan är VAR vi egentligen säkrast förvarar t ex våra kontanter o betalkort, fr a om vi reser ensamma o gärna ligger många timmar på stranden eller i vattnet ?
Svara med citat