Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-30, 08:18
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Högsommartankar.

Om vardagen ska vara så här intensiv vet jag inte om pensionären orkar med! Musik i tisdags, Jannis Koutras, otroligt bra, kolla själva på Youtube, musik i går igen med Babis Tsertos, lite annan typ av musik, men gamla godingar (både sångarna och deras sånger),bra musiker också. - Rockkonsert på fredag med lokalt populäre Jannis Magakis (öronproppar nödvändiga), Savvina Giannatou på onsdag uppe i underbara Agios Pandeleimon -och det förekommer mycket annat.

Vad som skiljer nöjeslivet från före krisen är att biljetterna nu är mycket billigare eller obefintliga. Grekerna kan inte klara sig utan sina gamla sånger, det är säkert, och att sitta under månen och sjunga med är ett oslagbart nöje. Sovande småbarn hänger som påsar över axlarna på de vuxna, men de ska vara med !

Själv stoppar jag bomull i öronen, är lite rädd om den kvarvarande hörseln...och sjunger med utan att kunna orden.

Som turister kanske ni missar många av de lokala arrangemangen. FRÅGA! Jag är övertygad om att det spelas och sjungs överallt, missa inte såna tillställningar, inte minst för lokalfärgens skull.
Svara med citat