Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Det går lokalbuss till Anaxos också. Eva
|
Jag har sedan november letat efter en resa där jag och min syster kunde boka egna rum/lägenheter (vi är inte sugna på att dela) på en ort som är mysig utan för långa avstånd mellan boende, strand och centrum och där det finns liv och rörelse, lite bykänsla och utan att vara värsta partyställe för ungdomar. Dessutom med flygplats eftersom vi bara kan var borta i en vecka. Och under tiden har jag insett att jag inte längre kan gå vettigt. Problemen har blivit värre mycket fort. Så jag har letat och letat, googlat och frågat här, tittat på Youtubeklipp och tänkt att i Pythagorion vet jag i alla fall att jag kan åka taxi fram och tillbaka från vårt favorithotell. Så hittade jag Petra, just när jag gett upp tanken på en resa utan taxi tre, fyra gånger om dagen (Pythagorion är ju backigt, backigt). Ingen av oss har körkort så

Eller kanske inte kunna resa alls... Men jag kan cykla

Och nu känner jag att detta kommer att bli toppen! Tack vare alla er som hjälp mig med tips och som fortfarande gör det! Kan jag bara cykla 200 av 500 meter betyder det mycket. Eller bara ha något att stötta mig på och hänga kassar på. Så ett stort stort tack för tips - jag kommer att följa dem slaviskt

Jag önskar att ni förstår min tacksamhet