Citat:
Jag har alltid varit förundrad över alla er som kan resa med enbart handbagage på 1 vecka eller mera.
|
Det finns flera knep för att klara det
*En viktig sak är vad väskan väger. Den måste vara lätt, annars går det inte.
*Det gäller att inte packa sådant som "kan vara bra att ha". Det klarar man sig alltid utan och skulle det vara något man ändå absolut behöver så går det att få tag i på plats.
*Alla klädesplagg man tar med ska funka ihop så att man inte måste packa ner t ex en extra tröja för att ha något som passar till ett visst par shorts.
*Man måste inse att man inte behöver ha olika kläder på sig varje dag/kväll.
*Alla klädesplagg och annat man packar ska vara så lätta som möjligt.
*Man fyller över de kroppsvårdsprodukter man behöver i mindre behållare som räcker precis. Tar inte med onödigt mycket av någonting.
*Man tar med sig ett par skor för dagen och ett par för kvällen. Båda paren måste förstås vara lätta. Ska man vandra och behöver en tyngre sko för det så har man på sig den när man reser.
*Om det finns handdukar där man ska bo tar man bara en sarong och en liten, lätt handduk till stranden. Finns det inte handdukar på hotellet så skaffar man ett lätt resebadlakan.
*Förutom sitt handbagage så får man ha en hand- eller datorväska. I den packar man kamera, dator och eventuellt andra tyngre saker.
*Jacka, kofta, jeans och andra tunga och skrymmande klädesplagg som man eventuellt vill ha med, har man på sig när man reser.
Själv rymmer jag dessutom alltid min kudde