Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-09, 09:32
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Re: Sv: Bagageregler charter

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Bylsa på sig? Man reser ju knappast naken, och de varmare kläderna man EVENTUELLT har med, behöver man ju oftast just på resan dit och hem. (Och skulle det inte behövas så blir det ju ännu mindre i packningen.)

Själv reser jag med endast handbagage när jag inte behöver mer. Dessutom är det smidigare både under resan och på plats att inte ha så mycket grejer.
Det var inte illa menat! Jag fick bara bilden i huvudet att man landar i 30 graders värme med kofta, jacka med mera. Men jag ber om ursäkt om skämtet tog fel! Vi har ju alla olika typer av resor framför oss och olika tycke och smak. Själv, som alltid stannar på samma hotell, tycker det är toppen att bara ha en liten väska med ombord, lagom stor för en bok, plånbok med mera och vattenflaska. Känner mig fri att inte ha något att släpa på så snart bagaget är incheckat. Dessutom vill jag ha tillräckligt med kläder att kunna byta till rent ofta ofta, och tycker det är knöligt att tvätta upp på resan. Men som sagt - vi är olika och dina tips fiffiga. Men eftersom tråden handlar om regler är det samtidigt helt normalt och vettigt att handbagaget också kollas. På grund av vad jag tidigare skrev om att samsas om utrymme och säkerhet. men det har ju inget med dina tips att göra
Svara med citat