Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-20, 20:24
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Osäker på Booking.com

Citat:
Ursprungligen postat av LarsB Visa inlägg
Ja det stämmer.
Hotellet betalar 15-20% till Booking. Så nu försöker vi hitta boendet på Booking utan att boka. Därefter tar vi kontakt med hotellet och gör bokningen direkt. Ofta till ett lägre pris än på Booking samtidigt som hotellet slipper avgiften till Booking.
Lars
Hvor mange % hoteller og pensjonater betaler Til Booking.com vet jeg ikke, og alle betaler ikke samme prosent, men reglene for "hvem som betaler hva, og hvorfor"" vet jeg heller ikke.

De siste årene, dvs ettersom krisen i Hellas har blitt verre og verre, har flere og flere steder med f å rom ønsket avtale med booking.com.

Jeg har brukt Booking i veldig mange år, og tidligere så man ikke de små vi har brukt å leie rom av der - som feks "min Stella" i Kardamili, hun har 4 leil på booking.com, startet opp der i okt 2012.

Hun var veldig godt fornøyd da vi bodde hos henne i okt -13, det hadde gitt henne flere utleiedøgn, og hun syntes ikke hun betalte så mye for det, sa hun,
- og hvis det blir mange flere rom og døgn med utleie kan jo det veie g o d t opp for de evt 15 - 20% det koster, ifht å ha færre rom utleid!

Vi bruker å bo i den ene leil hun har som ikke ligger på booking.com

Jeg ser at du, LarsB, og flere andre tidligere, har erfart at dere o f t e får et lavere pris om dere kontakter hotellet og booker direkte.

Jeg har også forsøkt det, flere ganger, men har hittil a l d r i fått et bedre tilbud/en lavere pris, men akkurat den samme som på Booking.com!

Og det er faktisk etter reglene!
De som h a r avtale med B.com har (iflg booking.com) ikke lov å leie ut billigere enn til den prisen som ligger hos dem.

Om et sted bruker både hotels.com og B.com, skal betingelsene også være like!

Ifjor vår var vi på Kastellorizo for første gang, neste øy var Tilos, rommet der hadde jeg booket på B.com
Jeg hadde bestilt tidlig, rommet kunne avbestilles inntil 7 dager før ankomst.
Men, vi begynte å tenke på om vi evt ville være litt lenger enn planlagt på Kzo, og om vi i god tid skulle avbestille på Tilos

Da så jeg at hotellet vårt på Tilos også lå på hotels.com, og der kunne rommet avbestilles helt til dagen før ankomst, akkurat hva jeg hadde bruk for
- jeg skrev en mail til B.com og fortalte dette, at vi evt ville avbestille.
Vi fikk raskt svar, Booking hadde ordnet med eieren at vi kunne få avbestille med frist dagen før, og informert han om at han ikke hadde anledning til å gi forskjellige betingelser.

Skal ikke anslå hvor mange ganger jeg har brukt booking.com, men det er
m a n g e og jeg har 100% god erfaring
Svara med citat