Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-07, 04:53
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Re: Flyktingarna på Lesvos

Kom hem för några timmar sedan från Petra och som sades: de vandrar bara igenom. Inga oroligheter, men det var ofantligt mycket människor på vandring i bergen och det var hett, hett och vindstilla. Jag fick höra att sammandrabbningar utlöst delvis av att vissa kristna får gå före att lämna ön eftersom länder i Europa sagt ja till en handfull så längre de är kristna och att detta utlöser enorm frustation och vanmakt från de som väntat mycket mycket längre, och ett av bråken berodde på att förtvivlade människor försökte ta sig ombord på en färja full av turister, greker med mera. Detta är bara hörsägen från de jag pratat med i Petra. Inte svårt att förstå frustrationen. Men som sagt; Petra är lugnt, vattnet har legat runt 26-27 grader de senaste dagarna och solen flödar. Efter att ha sett detta med egna ögon är man oerhört ödmjuk och tacksam för svenskt pass och ett flygplan fullt med godsaker som står och väntar på en. Hade aldrig velat vara utan dessa upplevelser och dessa hemska bilder. Det kommer aldrig att lämna mig ...
Svara med citat