Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-07, 12:30
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Citat:
Ursprungligen postat av LovisaL Visa inlägg
Efter alla era svar så kanske det blir Samos nästa sommar...och inte Karpathos....
Fast jag har en kollega som älskade Samos för 30 år sedan och som tycker det har blivit alldeles för turistigt. Hon åkte till Karpathos i fjol och kom tillbaka glädjestrålande och sa: "Karpathos är precis som Samos var för 30 år sedan!" Så hon kommer tillbaka, precis som så många andra.

Men det beror givetvis på vad du vill ha. Trevlig hamnpromenad med restauranger, barer och kaféer hittar du i Pigadia. Mysiga byar med smala gränder finns det runt om på ön. Dramatisk natur och fantastiska stränder hittar du också. (Stadsstranden är finast längst in mot Pigadias centrum; biten innanför Electra Palace där det inte finns några solsängar. Där har du skön sandbotten så långt ut du kan gå.) Oerhört trevliga och välkomnande människor finns det överallt.

Inkastare som försöker "tvinga" in dig på restauranger finns inte. Det är inte tillåtet. Att en tavernaägare kan stå och önska "kalispera" stör då inte mig det minsta. Hur svårt är det att vara artig och säga "kalispera" tillbaka?

Men åk vart du vill, du. Om du känner att du måste övertalas, kanske du egentligen vill något annat.

Karin
som inte alls behöver övertalas för att återvända till Karpathos år efter år
Svara med citat