Tiloshälsning
Vi hade turen att anlända till Tilos dagen då man firade Maria-Jesu moders födelsedag. Vilket betydde: sång, musik, dans, mat och vin - ända in på småtimmarna. Bättre start på vår drygt tre-veckor långa vistelse på ön hade vi inte kunnat få. För tillfället råder "Masseväder" vilket betyder att det är mycket varmt! 36, 37 grader i skuggan. Idag tror jag det blir ännu varmare. Puh! Det är inte ofta jag ligger under ett parasoll, det brukar mer stå som ett utropstecken bredvid solsängen.
Att vandra i den här värmen är otänkbart. Blir svettig bara av att se ElisabetK då hon vid lunchtid går förbi oss då vi sitter på Nautilos. Hon har då på morgonen sprungit i två och en halv timme, och nu promenerat i en timme. Själv skulle jag få småspringa bara för att hänga med då hon promenerar ...... . . . .
I början på maj då vi var här, var vi -fyra personer- ensamma på stranden i Livadia, idag är det fler, men ändå inte många. I juli hade det varit väldigt få turister enligt en restaurangägare.
Min man som för en stund sedan promenerade iväg med kameran över axeln
var snart tillbaka igen. Nu blir det stranden där jag som en tepåse kommer doppa mig i det 30- tradiga vattnet.
Hälsningar! Sjöborren.
|