Sv: Mikke te Karpathos....
Torsdag 17 september 2015
Hejsan!!
Nu sitter jag peau Zephyros och skriver.
I korthet (haha) soeau kom jag ivaeg per buss till Stockholm peau torsdan och bodde hos Fellmans i Jaerfaella. Sten-Anders var bussig och skjutsade mej sen peau fredan ut till Arlanda,for mitt plan gick 06.20 peau lordan, sa jag tillbringade natten pa flygplatsen. Vi kom ivaeg i tid och landade pa Rhodos fore tolv. Sen tog jag bussen till stan och knallade upp till Rhodos Youth Hostel, daer jag inte hade bokat, men det gick bra aenda att fa ett eget rum av Panayotis, som ocksa fick sin lagrade praestost.....
Dan daerpeau sa knallade jag ner till hamnen for att fa reda peau naer Prevelis skulle ga, men killen pa kontoret fick inte fram nan info, sa det var bara att knalla hem igen... Varmt och fuktigt var det pa Rhodos, runt 30 grader....
Pa mandan fick jag reda pa att Prevelis mojligen skulle ga pa torsdag, men eftersom jag brukar tillbringa min fodelsedag pa Pelagos, Karpathos, sa kopte jag en flygbiljett pa en resebyro laengs Sokratus-gatan. Sen gick jag upp mot borgen, och letade reda pa en taverna som heter Mama Rosa, for daer skulle en grekisk kompis i Karlstad, ha jobbat forut. Hittade den och aegaren Stavros blev glad att fa en haelsning fran Nikos Pogias, Karlstad. Nikos och en kompis till honom har startat en grekisk restaurang i Friskis o Svettis nya hus och den heter Spitiko och ligger pa sodra Ratorp, ifall ni haendelsevis aer i Kallsta.... Sa Panayotis skjutsade ut mej till flygplatsen pa tisdagen och Manolis Panaretos var bussig nog att haemta mej pa Karpathos flygplats halv tre. Sen vare fullt daer jag brukar bo, sa just nu bor jag raett lyxigt pa Amarillis.... Folsedagen firades traditionsenligt pa Pelagos igar, och det var ett bra drag... Jakobstadsgaenget hade oxo kommit, sa det var minsann en minnesvaerd afton..... Nu har temperaturen gatt ner lite grann och det flaektar skont, sa jag ska ta och scootra ivaeg mej till Nenas Taverna for en liten lunch och lite laesning...Ska vael fortsaetta att teckna och mala pa hennes vaegg oxo...
|