Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-26, 16:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

I morse var det mulet ,men 25 grader varmt. Perfekt strosaväder tänkte vi. Efter långfrukost där allt man kan önska finns så började vi promenaden in mot Rethymno och precis när vi kom till den gamla hamnen med alla fisktavernorna öppnade sig himlen och det kom ett mäktigt skyfall med tillhörande blixt och dunder. Gatubrunnarna i gränderna kunde inte svälja allt vatten. I en timme satt vi på en creperia och delade en stor crepe. Det var ju inte lunchtid än. Lika snabbt som regnet kom lika snabbt försvann det och himlen var blå en stund. Vi strosade någon timme till drygt i gränderna innan nästa störtskur kom. Då fick det bli fikapaus ! Så kom solen igen! Vi handlade en ny drös olivtvålar och jag köpte en del Korresprodukter på Farmakeio. Så drog vi oss sakta i riktnig hemåt för att leta upp Marias , ett litet ställe på en tvärgata till hamnpromenaden, alldeles runt hörnet vid Petrino....Vi har gått förbi och det har sett så mysigt ut. Mamma lagar maten och sonen serverar. Kanske 10 bord och man får själv kika i grytorna...Jag tog stuffed tomatos och Claes keftefes med potatis...Ingen av oss orkade allt...Detta plus ett glas vin modell större, en flaska vatten och en stor Fix till Claes kostade 16.50€. SÅ GOTT! En stor klase söta druvor kom med notan. När vi sent omsider ätit klart strålade solen från klarblå himmel igen och det var härligt att strosa längs havet hem. Nu har vi badat i havet och jag sitter på terassen med en kopp kaffe....Kvällen blir lugn med en liten promenix i kvarteren häromkring.

Lissi
Svara med citat