Sv: Mikke te Karpathos....
Sondag 27 september.
Idag morse for jag till Afiarti, den sodra delen av Karpathos,dels for att fota nagra hus som Nenas boyfriend Christos har byggt och ska saelja/hyra ut och dels for att kika in hos Sevdalis vaexthus... Jag stack ivaeg tidigare aen Nena et consortes, sa jag kikade forst in hos Manolis morsa o farsa som driver Rinas lilla taverna, prexxist vid vaegen, sen korde jag till vaexthuset, daer jag stannade en stund och hjaelpte till med ett naet, som Dimitris skulle laegga over nan reva i plasttaket.... Sen ringde Nena, for dom var framme, sa jag stack ivaeg och foljde en karta som jag fatt....Som tur var stod Nenas dotter Angeliki en bit ner pa vaegen och vaentade pa mej....
Tre hus som ligger lixxom i rad, bastant murade med 55 kvm inne o en veranda pa 33 kvm. Nat hus var naestan intrett, medans tva var det inte... Bra laege, speciellt for den som aer intresserad av vindsurfing. Det verkar som om Afiarti aer den delen av Karpathos som det byggs mest pa....
Sen naer jag fotat och kikat och fikat, scootrade jag ivaeg de 300 metrarna tillbaka till vaexthuset, och daer klaettrade vi upp och lade ut naetet over revorna och band fast i hornen....d.v.s Jimi klaettrade over takasen medans jag stod kvar pa kanten mellan plat-taket och vaexthuset. Allt gick bra, ingen ramlade ner och jag fick tre meloner, som jag lade i utrymmet under sadeln pa scootern. Sen for jag hemat, men stannade vid Caf'e Rina, och daer traeffade jag Manolis, som visade mej sitt hus och sin traegard. Sen slipade jag deras knivar, medans hans mamma gjorde en spenatomelett at mej.....
Soeau ner omeletten var slut, knivarna vassa och vi hade kikat peau motorcykeltavling pa teve, scootrade jag till Zephyros och donerade de tre melonerna jag fatt till Maria....
Mikke
|