Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-28, 20:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Dagen gick fort! Efter nattens regn fejades och torkades det febrilt på hotellområdet inför frukosten. Mörka moln över havet, men de skingrades på förmiddan och min morgonpromenad avnjöts mest i sol. Vi satt ett par timmar i skuggan och läste och vid 13- tiden gick vi i sakta mak inåt stan för att träffa vännen Yanna på Sotos taverna. Sotos har inga smårätter så vi beställde varsin huvudrätt. Innan vi hann blinka hade 2,5 timmar gått!

Hälsningar till Yanna från några av er ska jag framföra nästa gång vi ses, ett par kvällar innan vi åker hem. Då ska jag på grekiskt maner bjuda våra vänner här på födelsedagsmiddag. Vi har bestämt RakiBaRaki och när Claes och jag efter långlunchen gick in till stan och letade efter detta ställe så sprang vi på Git o Calle som vi också skulle bjuda så det blev personlig inbjudan och nu ser vi fram emot en trevlig kväll om dryga veckan...

Efter mötet gick Claes och jag runt hela udden nedanför Fortezza och sen in i gränderna igen. Pa det mysiga stället Punch Bowl blev det vätskepaus. Claes vill ju alltid se allsvenskans kalmarmatcher och ett ställe efter vägen hem visar både allsvenska, tippeliga, champions league och "you name it alla ligor" Där stannade vi och efter 50 sek ledde Örebro med 1-0...då gick jag hem och sitter nu ute på altanen... Claes kommer straxt hem och är antingen glad eller ledsen....troligen det senare. KFF har nedförsbacke!

Mer har inte hänt.... Livet är lugnt här...fast nyanlända lyckliga semesterfirare har kommit och det är minsann livat på vissa balkonger. Balkongpaket kanske har inköpts???

Kalinichta!

Lissi
Svara med citat