Tisdag kväll och ännu en dag till ända. En lite sorglig dag då en god vän hemma i Sverige idag begravdes efter att förgäves kämpat mot leukemi i 12 år. En vän som reste till Kreta och även var i Rethymno. Jag promenerade i morse långt, långt bort på stranden österut förbi alla solstolar och samlade vita stenar , som jag gjorde ett hjärta av vid strandkanten. Min vän älskade havet utanför Kreta. RIP
Claes och jag har annars tagit det lugnt hela dagen med bad, läsning, lite yatzispel och långlunch och först ikväll lämnade vi hotellområdet för en middag på en mycket trevlig taverna några hundra meter bort. To Pareaki. Oj så god mat! Först kom varsin raki på bordet med menyn. Till brödet kom 3 skålar med olika slags pesto och efter maten med notan kom varsitt fat med youghurt med inlagda druvor och varsitt stort glas ouzo med citron. Jättegott! Tre rätter, ett halvt kilo vin och en flaska vatten kostade 21.60 euro...En lektion i grekiska och ett mycket trevligt samtal med servitrisen vid bordet ingick också

Maten är fortsatt väldigt god och billig på Kreta!
I morgon kl 09 kommer en hyrbil levererad till hotellet. Då bär det av mot Ierapetra. Jannes guider kommer väl till användning och resrutten är inringad på kartan.
Hotellägaren på Poppys i Ierapetra har ikväll hört av sig och skickat karta via e-mail så vi ska hitta rätt.
Det ska bli kul att röra på sig lite och se nytt! 3 dagars utflykt ser vi fram emot.
Kalinichta!
Lisa