Ämne: Pärlan POROS
Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-01, 19:53
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pärlan POROS

Torsdag 1 oktober

Idag upp tidigt, frukost på balkongen i solen som redan värmde gott runt 08.00...

Sen iväg med cykeln mot nya mål... Monastiri, klostret var målet.. ett par km från Askeli..
ser ut så här...

När jag kom upp till ingången stog en stor skylt.. vilken klädkod som gällde.. dvs lång kjol, inga bara armar på kvinnor och män skulle ha långa byxor såklart... MEN.. det hade jag ingen tanke på när jag for från hotellet.. jag hade korta jeansshorts och en T-shirt... insåg att jag inte skulle bli insläppt..som det kan gå... ...fast detta kloster lockade inte så värst mycket...jag har sett det från utsidan det räcker!

Sen kollade jag ner på Monastiri beach..inget folk där.. men det stog en bil parkerad så någon var väl där och det fanns solstolar och något litet café tror jag, cyklade aldrig ner.. får bli en annan dag... beachen ser ut så här..

Jag cyklade vidare mot Poros stad och tog av mot Love Bay Beach...

Inte så värst mycket turister kvar.. inte behöver man trängas precis.. badade inte här.. drog vidare mot Russian Bay Beach... många stränder blir det... ..

Här var det en del båtfolk och det fanns ett litet café...här badade jag.. Men kan inte jämföras med det fina och klara havet i cykladerna... här luktade det sumpigt och vattnet var inte klart..så jag fick inte någon skön känsla här...

Stannade här en timme sen hoppade jag på biken igen och cyklade vidare bort från Russian Bay...
Väldigt vackra vyer när man kommer långt upp och getter finns förstås massor av på Poros..

Sen hittade jag en egen liten strand... här badade jag igen och det kändes fräschare....

Så många stränder blev det idag.. ..men så härligt att cykla omkring.. det är varmt och skönt, men fläktar gott när man cyklar.

Tavernabesök på vägen tillbaks mot Poros stad... tavernaägaren berättade att han snart skulle stänga för säsongen.. inte många turister här nu.. menade han.. trist att säsongen ska vara SÅ kort.. iaf när vädret är på topp...lyckligtvis så stänger ju inte hela Poros igen...

Efter detta cyklade jag hem till Askeli...

Nu börjar jag fundera på vad jag ska göra härnäst.. Poros stad måste jag besöka lite mer.. har ju mest varit ute och cyklat..

Sen har planerna startat för nästa ö-besök... vilken ö det blir får ni veta inom kort... ..

Poros är en liten ö så klart jag inte kan stanna här i evighet... men jag ska vara här ett bra tag till...

Tack för idag Poros..

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-01 klockan 20:13. Anledning: Korrigering
Svara med citat