Tack för födelsedagshälsningar jag fått i min tråd här och i PM.
Egentligen vill man ju inte fira att man blir äldre, men samtidigt är man ju glad att FÅ bli det

. Att fira i denna mysiga stad var ett bra beslut. Dagen till ära sol och 27 grader i solen.
Dagen har varit så mysig...Efter frukosten gick vi ut och travade runt i Ierapetra, en stad vi verkligen gillar. SÅ vän liga människor, så god mat och jag får Tinosvibbar av trivsel hela tiden.
Claes och jag gick runt länge och såg fiskehamnen, borgen, gamla staden och t o m " Napoleons house" Ett helt igenbommat hus....utan någon info alls mer än en skylt med hans namn. ( Google meddelade att där bodde Napoleon en natt 1798

Jaha.....)
Vi gick sen till ett cafe för en cafe freddo och satt och pratade när ett par kom förbi och sa: " svenskar?" Det var YlvaA och Jannis! Jättetrevligt! Ett mycket trevligt möte med lång pratstund och i morgon kör vi förbi Koutsounara och hälsar på på väg " hem..."
Efter siesta gick vi ut på en ouzeria innan middagen för en ouzo och då kom tre tallrikar med tilltugg också så vi fick vänta med middagen flera timmar...5 euro kostade ouzon för två.
Vi åt alltså en sen middag på Gorgona, vid strandpromenaden...och en stor ouzo kom kyparen med samtidigt med menyn.Så beställde vi maten och då kom en greksallad på huset...Så fick jag min fisk och Claes sin kötträtt. Vin av husets och en flaska vatten .Innan vi hunnit be om notan kom ett fat med druvor, melon och päron i skivor...och notan slutade på 21 euro!!! Här är det lätt att ge dricks!
Nu ser vi fram emot nya intryck i morgon på sydostligaste delen av Kreta.
Kalinichta!
Lissi