Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-03, 07:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Rethymno

Tack Thira och alla andra för gratulationer!

En liten rättelse....Jannis och Ylva ska det vara, som vi hälsade på! Inget annat. Nu blir det ju ännu roligare när man läser månadsrapporten, då vi sett deras by, som låg så fint. Perfekt avstånd från Ierapetra.
En sak till....Vägarna var jättefina hela tiden och många verkade nyasfalterade. Dock hade jag önskat fler vägräcken på serpentinvägarna i bergen
Av de byar vi såg denna gång på vår resa gillade jag nog Anougia allra bäst, tätt följt av Archanes. Xerokambos skulle jag gärna stannat en stund till i efter lunchen. Tyvärr medgav inte tiden att köra ner från Zakros till Kato Zakros. Dit får bli en annan gång.
Sitia blev jag nyfiken på.Tillräcklgt stort för mig i alla fall och det lilla jag såg gillade jag!
Vi tog oss inte tid för bad igår ,men det finns många fina stränder efter kusten österut.

Ierapetra var ännu mysigare än jag trodde!! Det var en varm och mysig stämning och vi förstår mycket väl att Jannis och Ylva valt att bo just där de bor.
Idag verkar det bli mulet här på norra sidan. Vädret är helt klart soligare på södra....men det är härligare att strosa i stan i mulet väder!
Nu har vi bara 6 dagar kvar..tiden går fort, fast det känns ändå som vi varit här länge! Vi får en extra dag då vi har sent kvällsflyg hem..
Så har jag redan fått två jobbokningar när jag kommer hem Bra tillskott till nästa resa!

Trevlig lördag!
Lissi
Svara med citat