Ämne: Pärlan POROS
Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-05, 18:19
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pärlan POROS

Måndag 5 oktober.

Upp tidigt och när jag öppnar upp balkongdörren ser jag att vädret kommer att bli strålande även idag... ...
Måste säga att bästa tiden i Grekland är nu.. behagliga temperaturer och havet är ju alldeles ljuvligt att bada i..kom ihåg nu i maj på Sifnos då det mest bara blev snabbdopp..det var kyligt!

En härlig frukost på Panorama återigen, utsikten därifrån kan jag aldrig se mig mätt på!

Packade min rygga och drog iväg på 🚲 biken...ljuvligt när det fläktar i nerförsbackarna... idag vill jag ut på en längre tur..iväg mot Poros stad och bort förbi Love Bay och Russian Bay och vidare dit man kan se Egina på andra sidan...

En härlig baddag i min egna lilla vik...här är SÅ vackert...

När jag kom var det inget folk alls.. efter ngr timmar dök det upp ett fåtal personer.. en del båtfolk fanns lite längre bort som stannat för ett dopp i det BLÅ...

Här är väldigt avkopplande och man hinner fundera på mycket, meditativ miljö verkligen... Efter sisådär 4 timmar här med flera simturer vart jag nöjd och lite smått hungrig..
cyklade ner till Poros stad och slog mig ner på Apagio taverna.. underbart ställe.. hon som serverade var från England tror jag.. beställde in meze.. halva portioner av två olika pajer.. en med vegetariskt och en med fisk och en god röra till det, samt lite husets vin... ..väldigt gott och vällagat..
Lite folk så tidigt på EM men på kvällarna är det fullt fick jag höra... trevligt folk som jobbar där och utsikten är ju fantastisk!!!..

Efter detta strosade jag omkring och njöt av folklivet och SÅ mycket båtfolk...

Imorgon är det sista dagen som jag har cykeln, så då cyklar jag nog till samma ställe som idag.. sen blir det att bada i Askelibukten.. helt ok det med!

Solen börjar nu sakta gå ner över bergen och jag sitter och njuter på min balkong och tittar ut över havet.. bättre kan jag inte ha det!

Det kommer mera...

Sunny, direkt från Askeli, Poros.

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-05 klockan 18:37.
Svara med citat