Tisdag och onsdag 6-7 oktober.
Poros calling..

..
Igår tisdag blev en repris av måndagen.. otroligt varmt.. bada var nödvändigt!
Cyklade bort till de fina vikarna bortanför Russian Bay...badade i flera timmar där och vandrade lite över berget då jag bl a kom fram till en gammal fyr.
Idag onsdag lika hett och mycket kvavt.. var upp tidigt och cyklade bort till klostret igen.. bara för att vägen dit är så härlig... dessutom skulle cykeln återlämnas på fm..Bye Bye cykeln..

...
Nejdå är SÅ nöjd med en veckas cyklande..många mil har det blivit... runt hela Poros 2 ggr..och andra vägar dessutom... nästan så jag är lite öm i rumpan..

...
Idag ville jag över till Galatas... väntade till senare på em eftersom det varit olidligt varmt på fm...
Promenerade ner till hamnen i Poros stad och de tog exakt 15 min för mig... från Panorama apt. i Askeli...
Taxibåtarna stog på rad i hamnen och väntade in passagerare för att fylla de små båtarna... jag hoppade in i en som det var mest folk i och som jag förstod snart skulle avgå till Galatas.. det kostar en euro och man betalar när man kliver av.
Här följer bilder från båten och färden över.. Poros stad är så vacker när jag vänder mig om..
Väl i hamn på fastlandet ännu vackrare över till Poros stad...
Strosade runt lite i Galatas inte så mycket turister som på Poros..kändes lite avslaget.. en by som kanske inte tilltalade mig så värst mycket.. det som var fint var utsikten mot Poros stad och bergen runt omkring...
Slog mig ner på Tavernan Mpampis precis där den stora bilfärjan lägger till som går var 15:e minut fram och tillbaka mellan Poros stad och Galatas, det var kul att sitta och iakta bilar och folk som gick av/på med en jämn ström...
Och sen sitta och titta bort mot Poros stad åter igen..
Beställde in friterad småfisk med en tomatsallad och ett litet krus vitt...

..gissa om det smakade delicious... åh som jag njöt av denna måltid och trevlig betjäning dessutom...
Under hela måltiden hade jag 3 st kattkompisar som naturligtvis fick smaka lite på fisken..

..
Satt här länge och bara njöt.. men som sagt klent med folk.. det börjar komma in mörka moln över bergen och senare kom några regnstänk...så jag beslöt mig för att bryta upp och återgå till Poros stad.. återresan blev med en annan skeppare..

..lika glad och trevlig som den jag åkte med till Galatas..
Det här var en mycket trevlig utflykt... så nu har jag varit i Peloponnessos...

...
Nu är det riktigt behaglig luft..man kan andas.. fårse om det blir något åskväder (det kan bli som du trodde Janne).
Stannar hemma ikväll har haft en toppendag är helnöjd!
Snart ska jag väl avslöja vart jag ska ta vägen inom kort....

..
Sunny, direkt från Panorama apt. POROS.