Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-10, 20:56
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Söldukarna på utgående!!!

Men Arne. Jag som trodde att du gillade Söldukar!?

Tyvärr har jag skruvat, och svetsat, ihop min brandvägg så att jag inte kommer in och kan se dina bilder.

Huru skönt är det ej att vila sina armar på denna mjuka plastduk...

På min skala strax under nivå sju i Dantes Inferno! Om inte helvetesplastduken fastnar totalt på underarmarna så att man välter sitt, och alla andras Retsinaglas, när man försöker lyfta armarna, så halkar man av bordet efter några minuter pga fukten som snabbt uppstår mellan armen och plasten. Halkfaktorn där är halare än en ål!

Men för mig så står Söldukar för Grekland! Ett bord med vidhängande, något för små, repstolar och Sölduk betyder TAVERNA! Oftast mycket vällagad Grekisk husmanskost, Retsina på fat och många katter.

Visst springer man på ett och annat ställe med riktiga dukar, men jag uppfattar det mest som ett missriktat, och misslyckat, försök att visa att man höjt sig över Taverna nivån. Dvs man har blivit Restaurang. De gånger jag ätit på sådana ställen har jag oftast fått sämre mat till ett högre pris... Med några få undantag...

Och så är det praktiskt för personalen! Tänk när man sitter tvärs på stolen, mätt och belåten och tittar ut över hamnen, och kyparen kommer och tömmer askoppen och tallrikarna på duken och bär iväg med resterna. DÅ är man i Grekland, och så vill jag uppleva mina TABEPNA-besök även i fortsättningen...

Mer Sölduk i vår tid...

Peter
Svara med citat