Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-13, 15:41
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Tisdag 13 oktober

Strålande solsken idag med... vaknade tidigt.. när jag öppnar mitt fönster är det enda jag hör.. klappret från hovarna på åsnorna som passerar förbi nere på gatan....
Vilken ljuvlig morgon!!

Så skönt att slippa motorljud från fordon..på denna bilfria ön...
Fast jag såg faktiskt sopbilen idag när jag kom ner i hamnen.. men det kan jag stå ut med!..

Planen idag var att vandra till kustbyn Kamini..längs kusten.. på vägen dit passerar man klippbadet och restaurang Sunset..säkert svindyrt att äta där.. MEN.. vilken utsikt..

Vilka vyer på vägen till Kamini..

Helt magisk kuststräcka de enda jag möter är åsnegubbar.. sen tystnaden åter igen, man kommer lätt in i ett meditativt tillstånd..här upplever jag en sinnesro som är svår att förklara!
Det måste upplevas på plats!

VÄCK MIG ALDRIG!!
FÖR JAG ÄR I PARADISET!!..

Kamini en liten sömnig by, här ligger katterna och dåsar i värmen.. tuppar och hönor kacklar på.. en liten mini market finns, den lilla hamnen är charmig med sin fisktaverna....

Jag traskar vidare mot Kamini beachen..här badade jag, havet är helt klart och rent och helt underbart...

Under säsong så finns det en servering här och solbäddar med parasoller.. men det är borttaget nu.. jag föredrar det som det är nu!
Det var tomt när jag kom men sen kom det fler och fler.. tyskar, fransmän i majoritet.. de har ju semester sent....

Efter bad drog jag mig vidare bort på leden mot en annan otroligt fin kustby Vlychos.. innan jag kom dit vände jag mig om mot Kamini.. så vackert..

Här sitter jag gärna länge och bara njuter...

Väl framme i Vlychos.. jag vart stum.. SÅ vackert!!...

Vilken underbar dag jag haft.. och den är ju inte slut än.. ..
På tillbaka vägen fotade jag några av alla vackra katter som finns på Hydra och gosade bra länge med dem..här är de mån om katterna, fat med vatten och mat har jag sett på flera ställen...

Vilka goingar eller hur?..

Snart ska jag ut och äta, får se vart jag hamnar lutar åt Zefyros..

Imorgon tänkte jag bestiga Profitis Elias.. ta med fika och dryck för där uppe finns inget att handla.. utsikten lär vara fantastisk däruppe!!

Sunny, som är lyrisk.. Hydra.. Love you!!..
Svara med citat