Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-13, 21:04
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Först så händer ingenting...

Ja, Jannis, så är det nog och jag har blivit helgrek nu då, för jag tycker att det är kallt..somliga envisas med total sommarklädsel inklusive (fåniga) hattar och undertröja som knappt når ner till shortsen över hängbuken...ibland undrar jag om de går klädda så där hemma i Malung och Vänersborg och Sundsvall också. Men OK, fritt val.

Vi har haft besök av UNHCR som ska bidra till att förbättra lokalen där båtflyktingarna övernattar, åtminstone rummet där kvinnor med barn kan bo i skydd mot vädret. Dessutom har våra svenska vänner, först Rufus och sedan Josefine sett till att pengar som donerats har börjat göra nytta. I morgon ska vi städa ett stort förråd och flytta över alla skänkta kläder, skor och annat. Bajamajorna fungerar, en hel del annat är på gång. Varmt tack till alla som har lämnat bidrag!

Av grejor behöver vi inget mer för närvarande, men OM någon ändå vill ge något är det uppskattat med skor i mansstorlekar, gärna sportskor, och ryggsäckar, även bärselar till småbarn. (PM till mig om någon vill lämna kontanta bidrag.)

Senast redigerad av Monica P den 2015-10-13 klockan 21:14.
Svara med citat